Kadaň nás oslovila svou historickou atmosférou i progresivním přístupem radnice k řízení města. Bohatá historie a zároveň potřeba žít život v moderní době pro nás byla největší inspirací pro návrh značky a nového vizuálního stylu pro město Kadaň. To co je pro veřejný prostor architektura, to je pro vizuální komunikaci písmo. Proto jsme zvolili dva typy písma – serifový Noe Display zastupuje historické pozadí a architekturu města, geometrický grotesk Touche symbolizuje současnost. Litera K v názvu města je kombinací obou písem a může tak tvořit zástupný symbol města jak v celém slově, tak samostatně.
Vizuální styl a textace také navazují na náš inspirační zdroj – pracujeme s jazykem, který kombinuje archaičtější slova se současnou češtinou, která může místy přecházet až do hovorové formy. Doufáme, že obyvatelé Kadaně přijmou tuto hru jako výzvu, a tak vznikne mnoho veselých i vážnějších slovních kombinací. Vizuální styl, který jsme navrhli má několik úrovní od nejjednodušší modro-bílá kombinace značky a písma pro oficiální komunikaci městské radnice po kombinace textů, barev, ilustrací a fotografií pro komunikaci Kadaně s okolním světem.
Nyní vám představujeme koncept, který vyhrál soutěž, ale na značce a vizuálním stylu budeme nadále pracovat, abychom vše dotáhli k funkčnímu řešení, které bude dobře sloužit konkrétním potřebám města.
Markéta Hanzalová a Miroslav Roubíček
studio Colmo (www.colmo.cz)